Vorige week had ik bij een vriendin een kledingparty.

Iedereen die mij kent, weet dat ik niet zo van de parties ben. Niet om te geven en niet om te krijgen 🙂
Echter deze kledingparty sprak me wel aan? Waarom? 

 

 

 

  1. Het is er altijd gezellig
  2. De gastvrouwen kan je altijd om advies vragen en ze weten waar ze over praten
  3. Kwalitatief hele goede kleding
  4. Prijstechnisch zeer interessant

Eigenlijk zijn dit voor mij de 4 belangrijkste componenten maar als je dieper op de materie ingaat
en navraag doet dan blijkt dat bijna iedereen hier zo over denkt! Ga bij jezelf te rade of je ook
produkten hebt die aan bovenstaande criteria voldoen:
Is je produkt betaalbaar?
Is het een produkt waar veel vraag naar is?
Ben je enthousiast over je produkt?

Iedereen maar dan ook echt iedereen was enthousiast die avond wat tot uiting kwam in de
omzet. Echter wat me totaal verbaasde is dat ze na een aantal uren de kleding alweer aan het
inpakken waren. Waarom het mij verbaasde?
Hoe is het mogelijk dat 2 zulke gedreven, enthousiaste vrouwen weggaan zonder ook maar
enkele gegevens van de aanwezigen?

Ze vertelden mij even daarvoor persoonlijk dat ze eind november een inloopavond hebben
bij hun thuis (heel handig de dag erna heb ik een feestje!) EN dat ze nog een speciale kerstparty
bij hun thuis gingen organiseren. Waarom weet de rest dat niet?

“Waarom schrijf je geen e-mailadressen op?” was mijn 1e vraag  “Ja, ja..ehhh… ik weet niet of ze
dat wel willen” was hun antwoord.

Natuurlijk willen ze dat! (moraal van het verhaal, je moet er zelf in geloven)
Zij denken op deze manier (willen ze dat wel) andersom zijn er heel veel mensen (waaronder ik)
die op de hoogte gehouden willen worden. Als je niet weet wat er te koop is op de wereld, dan
kan je toch niet kopen?

De dames in kwestie geven al 5 jaar met veel succes parties en nog nooit maar dan ook nooit hebben
ze om e-mail adressen gevraagd!
Na mijn tip die avond wel, heleboel e-mail adressen om te kunnen e-mailen dat ze bovenstaande
avonden hebben.

Hoeveel omzet denk je dat ze gemist hebben al die jaren door geen follow up te doen? Of tenminste
de aanwezigen te laten weten als je een uitverkoop heb?

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de werkwijze van Shoeby. Shoeby e-mailt je foto’s met
combinaties van die week nieuwgekomen collectie (heel erg handig voor niet-visueel ingestelde mensen
zoals ik) maar ook als er acties zijn. Hoe groot is de kans dat ik wat leuks zie en even bij Shoeby langs ga
om te kijken naar die leuke sjaal, dat leuke rokje of misschien past toch die trui wel bij mijn broek die
nog in de kast ligt..

Oh…en… de volgende keer ben ik weer aanwezig op deze party!

Zie hier gerelateerde blogpost over het belang van de follow up

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit