
Facebook Voorwaarden voor Wedstrijden & Promoties & Contest & Like en Win actie vanaf nu rechtstreeks mogelijk via je tijdlijn!
Facebook heeft gisteren op hun blog medegedeeld dat de Facebook Voorwaarden gewijzigd zijn voor wat betreft Facebook Contest en promoties e.d., deze zijn vanaf nu toegestaan op je Facebook Pagina tijdlijn!
Je hoeft vanaf vandaag dus geen gebruik meer te maken van een Pagina App! (via speciale software)
De officiële (nog steeds Engelse want in Nederlands hebben ze deze nog niet vertaald)
promotie voorwaarden luiden als volgt:
” We’ve removed the requirement that
promotions on Facebook may only be
administered within apps. With the change, promotions may now be
administered on Page Timelines and in apps on Facebook, but not on personal
Timelines.
For example, Pages can now:
- Collect entries by having users post on the Page or comment/like a Page post
- Collect entries by having usersmessage the Page
- As before, clients must not administer a promotion on a personal Timeline
We updated our Page Terms to prohibit Pages from tagging or encouraging people to tag themselves in content that they are not actually depicted in”
Dit is goed nieuws voor jou want nu Facebook deze restrictie heeft laten varen om gebruik te moeten maken van een Facebook Applicatie, betekent dit dat er meer ruimte is voor interactie en participatie op jouw berichten op je tijdlijn (dit is het ultieme doel voor Facebook Pagina’s om meer zichtbaarheid en succes te krijgen!).
Hou echter rekening met de enige restrictie die nog geldt, dat is namelijk ‘tagging’. Je mag de deelnemers of je fans niet vragen mee te doen aan een promotie door zichzelf te taggen in bepaalde afbeeldingen. Daarnaast mag je ook niet vragen (lees: als voorwaarden te stellen voor jouw actie) om jouw actie te delen op hun Facebook profiel.
Wat zijn de voordelen van deze “Facebook Promotie Regel wijziging” voor jou als Pagina Eigenaar?
Uit onderzoek blijkt dat 60% van de mensen die jouw Facebook Pagins pagina een ‘like’ geven
hopen op aanbiedingen of kortingen.
Hier kan je nu op een gemakkelijke wijze aan tegemoet komen! 😉
- Je kunt nu vele malen makkelijker gebruiken maken van Facebook Advertenties om jouw aanbieding & promotie & contest te adverteren. Dit scheelt je tijd en geld en je haalt betere resultaten.
- Het is gemakkelijker! Je hoeft niet opnieuw te leren of uit te vinden hoe je een Facebook Applicatie aan je Facebook Pagina toevoegt. Als je een idee hebt voor een Facebook Promotie zou dit al binnen 5 minuten live kunnen zijn!
Voor het opbouwen van je e-maillijst of een webshop, kan je nog steeds gebruik maken van Facebook Applicaties (adviseer ik ook zeker)!
Het nadeel is dat we zeker in de beginfase waarschijnlijk “overspoeld’ zullen raken met Facebook Aanbiedingen en Promoties in ons nieuwsoverzicht. Zorg er dus voor dat je absoluut waardevolle content deelt met je fans & volgers!
Wat vind jij van deze wijziging? Positief of negatief?
Ik had het dinsdag al gezien, maar met het commentaar van Ria wordt de reikwijdte duidelijker. Ook alert zijn met het vervolg van de cursus, mogelijk is die t.a.v. dit onderwerp nu niet meer actueel.
Wordt de Facebookcursus die ik heb gekocht aangepast, zodat deze weer actueel wordt?
Wilco
Hallo Wilco! Uiteraard wordt deze aangepast alleen dit kan in een wat later stadium plaatsvinden vandaar dat ik je ook helemaal op de hoogte houdt via mijn nieuwsbrieven over de laatste ontwikkelingen zodat je helemaal op de hoogte bent! 😉 Groetjes, Ria